niedziela, 19 lipca 2015

Jadę do Paryża! Praktyczne informacje

Czesc ;D

Ostrzegam, to długi post i pisałam go długoo :d

Piszę z mojego nowego laptopa, w końcu udało mi sie jakiś nabyć. Długo nie pisałam bo i cieżko z telefonu, sto razy łatwiej na laptopie. Zaszalałam i mam teraz tak zwany convertible laptop. Taki laptop/tablet. Mój jest starszej generacji, więc jest zdecydowanie za ciężki by go ze sobą wszędzie nosić ale ile zabawy z klikaniem po ekranie palcem ;D

Ale ja dzisiaj nie o tym. Dzisiaj duże newsy. Otóż raczej spontanicznie i bez planowania wybieram się już za 5 dni do Paryża! Zawsze chciałam pojechać i zapewne w ciągu następnych 3 lat nie będę miała możliwości (bo studia), a teraz akurat możliwość mam, a więc czemu by nie. Zakupiłam dla mnie i dla niezbyt chetnego R. (Paryż go nie kręci, no ale cóż) bilety na autokar. Wyjazd jest bardzo po kosztach, wiec niestety ucierpi na tym czas i komfort. Plan jest taki:

Transport do i z Paryża. 

Piatek 21.30 wsiadamy w autokar w Londynie - jedziemy eurolines (ktory w UK działa razem z nationalexpress) przez całaaa noc, az do 7 rano. O 7 rano wysiadamy z autokaru i od tego czasu mamy 32 godziny by zwiedzić Paryż. O 15 w sobote wsiadamy z powrotem w autokar, tym razem tylko na 6.5 godziny (skąd te różnice w czasie?) i wieczorem jesteśmy znowu w Londynie, pociąg do domu i powrót w poniedziałek do pracy.

Jeżeli także planujecie jakąś europejską wycieczkę polecam sprawdzić także megabus (mi nie pasowały godziny, już o 10 rano musiałabym sie zmywać z Paryża) oraz idbus.

Zakwaterowanie


Ja miałam dużą ochotę zostać na jedną noc couchsurferem i zamieszkać z jakimś francuskim osobnikiem, by całkiem wczuć się w klimat i zaoszczędzić kupę kasy, ale R. (mój obecny chłopak) nie lubi tego typu akcji i niestety musimy skorzystać z uslug hotelu (bo hostel także nie zyskał aprobaty R.). Znalezienie taniego hotelu w centrum Paryża - pół dnia szukania. Jak już zarezerwowałam hotel to się okazało, że ten jest do kitu i ma okropny recenzje. Oto hotel który najpierw zarezerwowałam: Hotel Des Arts. Ma on identyczna nazwe jak hotel, ktory ma bardzo dobre recenzje, wiec gdy bookowałam tylko szybko sprawdziłam i uznałam, że jest ok. Dopiero po paru minutach zauważyłam, że to nie ten hotel! Ten, jak można zauważyć ze strony jest na 1739 miejscu z 1793 hoteli w Paryżu. Czyli, że tak powiem "pretty bad". Kosztował on tylko 35 funtów (Za dwójkę) i był w dobrej lokalizacji, ale szybko usunęłam rezerwację (bezpłatnie).

Wiec kolejne 1.5 godziny szukałam nowego hotelu, aż znalazłam taki który mi podpasował ceną, lokalizacją i opiniami. Oczywiście nie jest to komfortowy hotel z jedwabną pościelą. Zależy mi, zeby był po prostu czysty :D Oto i on: Hotel Printemps . Tak, ma tylko 3/5. Na innej stronie ma 6.8/10. Poza tym kosztował tylko 32 funty (także za dwójkę) i jest 20 minut piechotą od Wieży Eiffla! Tutaj także mogę usunąć rezerwację, ale nie sądzę żebym znalazła lepszy hotel w centrum Paryża do 40 funtów.

Przy szukaniu hotelu używałam strony booking.com,hotels.com oraz trivago.com . Ta ostatnia jest moim zdaniem najlepsza jeżeli chodzi o opinie użytkowników.

Poruszanie się po Paryżu

Najtańszą opcją byłoby oczywiście poruszanie się piechotą, ale ze względu na oszczędność czasu szukałam innych opcji. Bardzo tanią alternatywą jest wynajecie roweru z firmy Velib, która ma stacje w całym mieście. Jeden dzień to tylko 1.70 euro! No, ale nie jest to raczej opcja dla mnie, pierwszy raz w Paryżu, nie chcę się zgubic ani wywrócić wiec to także odpadło ;D
Po stolicy Francji kursuje RAR (cos jak tramwaje chyba), metro oraz busy. Jako że korki w weekend będą nieuniknione raczej nie planuję używania autobusów, chociaż byłoby miło coś zobaczyc z okien i planuję poruszać się głównie metrem. Jest wiele opcji biletów:
  • Bilety pojedyncze - 1.80 euro. Mozna zmieniac linie w czasie jednej podrozy o ile nie wychodzi sie ze stacji. Po wyjsciu ze stacji bilet ciagle mozna uzywac w autobusie lub RAR do 1.5 godziny.
  • Karnet 10-biletowy - 14.10 euro
  • Bilet jednodniowy. Zone 1-2 to 7.00 euro za osobe. 
  • Bilet Paris Visite - 2 dni na central Paris to 18 euro. Z tym ze dostajemy takze znizki na Paryskie atrakcje (np. -20% na wejscie na Łuk Triumfalny)
  • Paris City Pass - To juz sa drogie rzeczy. 2 dni - 99 euro. Ten bilet uwzględnia: Paris Visite na strefe 1-3. Paris Museum Pass na 2 dni (darnowe wejscia do 60 muzeów, oddzielnie kosztuje 42 euro za dwa dni.). Darmowy rejs po Sekwanie i darmową wycieczkę autobusową po mieście.
 Ogółem to Paris City Pass nam się nie opłaca z jednego powodu: Jesteśmy ponizej 25 roku życia. I tutaj niespodzianka: Wejścia do wielu muzeów (w tym do Luwru!) są darmowe dla osób z EU w wieku 18-25! Wiele atrakcji takich jak wejście na wieżę Eiffla jest także tańsze dla europejczyków w tym wieku, więc obecnie się zastanawiam nad karnetem lub biletem jednodniowym. Muszę przeliczyć ile razy będziemy jeździć.

W następnym poście pogadamy o moim harmongramie i co chcę w Paryżu zobaczyć :D Jak macie jakieś przeżycia, możecie polecić jakiś tani hotelik, który może nie jest online lub jakąś fajną restaurację/kawiarnię (Tanio!) w centrum to chętnie posłucham!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszelkie komentarze mile widziane :)