piątek, 18 grudnia 2015

Młodzi anglicy i ich powiedzonka/slang 18+

Hej,
Dzisiaj tak chciałam Wam poopowiadać o slangu anglików. Oczywiście jest on różny w różnych partiach kraju itd. Nie mam tutaj na myśli idiomów (raining cats and dogs itd.) ale raczej rzeczy które musiałam googlować z urban dictionary. Bardzo popularne w powszechnym użyciu.  Niektóre z nich przysporzyły mi parę dziwnych wpadek językowych/nie zrozumienia stron... :D Wy może już je znacie, ale ja ich większości z nich nie znalam przed przyjazdem. Od razu chcę zaznaczyc, że te sytuacje nie pochodzą z mojego doświadczenia (haha, niestety?), ale po prostu są dosyć zabawne, przydatne do rozumienia żartów itd.
 Uwaga, post 18+ !!
1. Netflix and chill - No, wiedziałam co to jest netflix i, że chill oznacza relaks, no ale stopień relaksu o jakim mowa w tym zdaniu jest zaskakujący. Bardzo popularny zwrot. Znaczenie podobne do booty call i hook-up - oznacza po prostu spotkanie w wiadomym celu :D
2. Bae - Before Anything Else. Cos jak baby, partner, babe, brzmi bardzo dziwnie w mowie, glownie uzywane w mediach spolecznosciowych, ze ktoś dla nas dużo znaczy (głownie dla bardzo młodych nastolatków).
3. Walk of shame - Hahaha, nie spotkałam się z odpowiednikiem w języku polskim. Jest to bardzo zawstydzający powrót nad ranem do domu, po nocy spędzonej zazwyczaj z nowo poznanym partnerem. Taki spacer we wczorajszej sukience i z rozmazanym makijażem o 7 rano.
4. Skinny dipping - plywanie/uzywanie jacuzzi czy cokolwiek takiego nago.
5. Basic bitch/basic - raczej frywolnie definiowane, taka baardzo typowa biała laska znaki rozpoznawcze: podróba uggsów, myślenie że jest się gwiazdą każdej imprezy, obsesja na punkcie starbucksa, noszenie legginsów każdego dnia do zwykłej bluzki. Może być użyte jako lekka obelga.
6. Bitch resting face - kiedy ktoś, bez takich zamiarów, wygląda bardzo niemiło z normalnym wyrazem twarzy. Po prostu patrzysz i myślisz "ta dziewczyna wygląda jakby wszystkich nienawidziła".
7. Cock block - ciężkie do zdefiniowania, kiedy zadzieje się coś co spowoduje, że mężczyzna straci swoje zainteresowanie odbyciem stosunku/pojsciem na randke itd. :D Np. dziewczyna zacznie gadać o swojej matce, lub chłopak dowie się czegoś o jej przeszłości itd.
8. Cougar - coś jak żeński odpowiednik sugar daddy. Bycie zainteresowanym znacznie młodszymi partnerami, często w zamian za np. prezenty (nie zawsze jednak, nie jest to aż tak połączone z płaceniem jak sugar daddy).
9. Can't even/I can't even - Tak to jest całe zdanie np. "I am so angry, I can't even".Albo " Amazing, literally can't even" - uważane obecnie za denerwujące, ale ogółem oznacza, że ktoś jest z jakiegos powodu bardzo podekscytowany.
10. It's sick/It's sickening - a więc wprost przeciwnie, coś jest super i w ogóle, perfekcyjne. Np. gdy podoba nam się jakiś nowy utwór, jedzenie, taniec, cokolwiek :D

Wiem, ten post nie ma sensu haha, no ale mam nadzieję że komuś się może przyda ;P

6 komentarzy:

  1. Wszystkie powiedzonka są mi znane...chyba za dużo czasu spędzam na tumblerze :D chociaż swego czasu nie sądziłam że netflix & chill konczy sie seksem, miałam jakąs naiwną nadzieje ze moze to po prostu spędzenie wieczoru z kims i chillowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujący wpis. Mimo, że nie mam na karku już 32 lata to może wiedza na temat tych powiedzonek kiedyś mi się przyda;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja musze powiedzieć, że znalazłem wiele powiedzonek o których mnie nie uczono, typowy slang tamtejszych ;)
    bardzo fajne, a może by tak zrobić taki słownik slangów? co o tym myślisz?

    OdpowiedzUsuń
  4. Znalezienie Twojego bloga to najlepsze, co mnie spotkało w ostatnich dniach poza wypłatą :P Ostatnio oglądałam fragment programu, gdzie użyte było netflix&chill i nawet nie wpadłam na to, żeby sprawdzić o co dokładnie chodzi. Po sesji zapewne przeczytam Twój blog od początku do końca - ostatnio zastanawiam się nad wyjazdem do UK po licencjacie i mam wrażenie, że Twoje wpisy pomogą mi podjąć decyzję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat pisałam nowego posta, gdy komentowałaś, dziekuję bardzo za takie miłe słowa.
      Jak masz jakiekolwiek pytania to pytaj śmiało.

      Usuń
  5. Haha niektórych jeszcze nie słyszałam, na pewno się przyda :D

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze mile widziane :)