wtorek, 22 marca 2016

Migrant Worker Status - czyli jak dostawać pożyczkę od Student Finance.

Hej,
Bloga niezbyt już prowadzę, życie mi się całkiem dobrze układa, mam znajomych, randki itp. itd. ale no, post o tym napisać po prostu muszę, bo wiem jak wiele osób się zmaga z finansowaniem studiów w UK i chociaż jest to trudne to moi drodzy, można dostać pożyczkę studencką nie będąc narodowości brytyjskiej/nie mieszkając tu od przynajmniej 3 lat.
Żeby tą pożyczkę uzyskać trzeba pracować przez przynajmniej (teoretycznie, nie wiem jak w praktyce) 3 miesiące przed rozpoczęciem studiów. I kontynuować pracę podczas studiów. Po dostarczeniu dowódów (payslipy, P60, P45, podanie o pożyczke wydrukowane i wypełnione i kupa innych dokumentów) uzyskujemy status Migrant Worker i przysługuje nam prawo do wszystkich pożyczek/grantów na takich samych zasadach jak uk/home students.
U mnie sprawa była mega skomplikowana i walczyłam ze student finance miesiącami (nie jest łatwo się z nimi dogadać, ciągle sprzeczne informacje) ale w końcu (!!), bo na prawdę okresie kiedy myślałam, że ten 1szy rok studiów będzie moim ostatnim, bo finansowo było mega kiepsko i debet okrutny wszędzie, banki, rodzina itp. udało mi się i otrzymałam od razu rate obecna i zeszłą (razem okolo 2,500 funtów), jest jeszcze jedna rata w przyszłym miesiącu i o nią biję się teraz, bo znowu mają problemy :D
Ale ogółem, da się. Aplikuję teraz także o student grant (który chyba jest odwołany od przyszłego roku), ale to jest jeszcze trudniejsze, no ale walczę.
Osoby które już studiują - też możecie aplikować, bo ma się teoretycznie 9 miesięcy od rozpoczęcia roku szkolnego, nawet na 3im roku możecie aplikować, nie dostaniecie oczywiście rat za poprzednie lata ale tak czy inaczej - UDAŁO MI SIĘ.
Uwaga! Czasem osztuje to mnóstwo energii, stresu i siedzenia na telefonie, chyba że macie ultra czystą sytuację (typu ciągle pracujecie w tej samej firmie, macie wszystkie wsteczne dokumenty bla bla bla). Ja nie miałam aż tak czystej sytuacji no i oni też odpowiadają z prędkością około 4-6 tygodni więc procedura jest mega długa.
Pozdrawiam podczas mojej Easter Break, nic nie robie, sama w mieszkaniu jestem, w Simsy gram jak głupia :D

5 komentarzy:

  1. A jak ogólnie Ci się żyje? Może jakąś aktualizacje zrobisz:D Znalazłaś stałą pracę? Bo pamiętam, że wcześniej jak pisałaś był z tym problem :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Są jakieś progi dotyczące zarobków rodziców? I drugie pytanie czy mogą odrzucić nasze podanie mimo spełnienia wszystkich warunków?
    studianawyspach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak są progi, ale od przyszłego roku nie ma już maintance grant dla nowych studentów.

      Usuń
  3. Jak ma się oprocentowanie takiej pożyczki? Niestety właśnie kwestia finansowa powstrzymuje mnie przed wyjazdem do Anglii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprocentowanie pożyczki po studiach zależy od Twoich dochodów i waha się od 0.9% do 3.9%, ale spłaca się jak się ma dochody powyżej pewnej granicy (zmienia się to teraz ciągle) i wtedy 9% od nadwyżki powyżej tego progu.

      Usuń

Wszelkie komentarze mile widziane :)