piątek, 25 kwietnia 2014

Porad cz.4 Skype itd.

Hej,
Może pora napisać znowu jakieś porady, bo chyba nawet było na to jakieś wzięcie. O profilu napisałam już dużo, napisałam też co pisać w aplikacji, czyli przyjmujemy już, że rodzinka jest zachwycona Waszym profilem i aplikacją :D No i chcą z Wami rozmawiać na Skype (ja sama wychodzę bardzo często z tą propozycją, naprawdę pomaga taka rozmowa i przyspiesza żmudny proces rozmów). No i wiem sama jak się stresowałam przed 1szą rozmową, po tych kilku które odbyłam (może z 6) już mniej więcej wiem jak to działa. Więc po pierwsze, o co rodzinki mogą Was zapytać? O wszystko. Dosłownie. No ale chyba to mało pomocny tekst, więc o to przykłady popularnych pytań (bazując na moim doświadczeniu i blogach innych au pairek):
1. Jakie jest Wasze doświadczenie z dziećmi? To pytanie to prawie pewniak, więc warto sobie to uporządkować w głowie, szczególnie warto mówić o doświadczeniu z dziećmi w podobnym wieku do dzieci hostów.
2. Jakie są Wasze plany na przyszłość?
3. Mogą się pytać czy umiecie pływać, czy macie prawo jazdy, czy nie palicie itd.
4. Czasem pytają jakie kieszonkowe chciałybyście mieć, więc warto się przygotować (np. UK za 30 godzin proponuję mówić 80-90 funtów, warto robić widełki).
5. Co byście robiły ciekawego z dziećmi kiedy są pod Waszą opieką? Warto powiedzieć, że jak sie zajmujecie kimś tam (bazujcie na doświadczeniu, będzie wiarygodniej, a nie że się przechwalacie gdzie to byście nie poszły) to często chodzicie na plac zabaw czy do kina.
6. Już 2 rodzinki się mnie pytały czy pasują mi ich plany na wakacje (w pierwszym przypadku byłoby to dla mnie zostanie 2 tygodnie w ich domu, w drugim pojechanie z nimi).
7. Często pytają o to czy macie rodzeństwo, zwierzęta itd.
Ok, to takie główne pytania, chociaż potrafią zadawać naprawdę przeróżne pytania, warto przed rozmową poczytać ich profil i Wasze wiadomości, to pomaga się jako tako przygotować. Warto mieć własne pytania, nawet jak wiecie wszystko to zapytajcie o cokolwiek, bo oni Was poproszą o zadawanie pytań i jednak warto coś mieć. Przykładowe pytania warte zadania:
1. Jaki mają schedule typowy, jaki w czasie wakacji?
2. Czy mieli juz au pair
3. Hobby, zainteresowania dzieci
4. Dla mnie to pytanie jest ważne: czy zezwalaja na weekendowe odwiedziny przez kogoś albo że Wy wybędziecie na weekend (Ci z którymi doszłam do etapu Skype zawsze mówili ze oczywiscie).
5. Jakie bylyby wasze obowiązki poza zajmowaniem się dziećmi (sprzatanie, zakupy itd).
6. Jak nie znacie możecie sie zapytać o kieszonkowe, ale nie ma co się z tym spieszyć
7. Jak już super wszystko idzie to zapytajcie się do kiedy chcą podjąć decyzje i wtedy mówicie czy zdążycie do wtedy, czy musicie wiedzieć wcześniej czy może potrzebujecie 2 dni więcej bo coś tam.
No, to mam nadzieję że Wam trochę pomogłam ;D
Pozdrawiam i powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszelkie komentarze mile widziane :)