czwartek, 22 maja 2014

Co wziąć ze sobą do Wielkiej Brytanii/Irlandii?

Hej,
Właśnie mam przerwę pomiędzy zajmowaniem się dziećmi a kąpielą (znaczy hostka się mnie zapytała czy chcę mieć przerwę, bo tak to ja nigdy nie wiem kiedy mogę ich zostawić, miło z jej strony, że mi to proponuje). Można powiedzieć że moja mała R. to jest słodziutki anioł, a L. i E. to dwa diabły i wrzody na d.... Dzisiaj miałam z E. wielką kłótnie, że nie może przynosić ślimaków do domu :D Ale czasem są mili, nie wiem od czego to zależy kiedy do mnie krzyczą że mam sobie iść a kiedy E. mnie przytula (naprawdę, nie czaję tego :D).
Spotkałam się też dzisiaj (na 1 h ale zawsze) z 2 au pairkami, z Węgier i Holandii, miło kogoś poznać i odezwać się do kogoś poza moją host rodzinką i mamami ze szkoły chłopców.
Ale ja nie o tym dzisiaj!
Sama przejrzałam mnóstwo stron przed wyjazdem, co trzeba wziąć, czego się nie opłaca, więc teraz ja, po przeżyciu tu zaledwie kilku dni mogę Wam powiedzieć co koniecznie musicie wziąć, a co można tutaj nabyć.
1. Do wzięcia
- Koniecznie weźcie ze sobą przynajmniej jedną przejściówkę do gniazdka. Można je tutaj kupić (np. w Poudlandzie, o tym zaraz), ale z pewnością przyda się Wam jedna już pierwszego dnia, do podłączenia laptopa czy telefonu po podróży, a wiadomo, że nie będziemy od razu biegać po sklepach.
- Wszyscy wiemy, że pogoda w Anglii bywa deszczowa (np. dzisiaj...) ale parę dni temu, gdy przyjechałam było dwadzieścia parę stopni (powyżej 25 na pewno), więc warto mieć w walizce oprócz przeciwdeszczowych rzeczy także szorty czy lekkie sukienki
- Warto mieć ze sobą kilka podstawowych kosmetyków, które będą nam potrzebne podczas pierwszych dni np. pasta do zębów, żel do kąpieli, antypespirant.
-  Weźcie ze sobą kilka funtów na wydatki zanim będziecie miały 1sze kieszonkowe. Jeżeli nie macie nikogo blisko (ja akurat mam ciocię godzinę ode mnie) weźcie więcej pieniędzy, bo możliwe że rodzinka Was wystawi, cokolwiek, wypadki także się zdarzają i możliwe że od razu po przylocie lub 2-3 dni później zostaniecie na lodzie i warto by mieć przynajmniej kilkadziesiąt funtów na nocleg czy coś takiego (wiadomo, że bilet powrotny mogą Wam kupić w PL ale np. będziecie gdzieś musiały spędzić noc czy coś).
- Warto wziąć paszport, zawsze to dodatkowy, bardziej międzynarodowy, dowód tożsamości gdybyście np. zgubiły dowód lub nie byłby on wystarczająco ,,ważny" dla danej instytucji itp.
2. Czego nie trzeba brać, czyli co można łatwo kupić tutaj.
Po pierwsze, muszę o tym wspomnieć, bo sama za dużo nie myślałam o tym przed wyjazdem, ale pamiętajcie że tu są Poundlandy. Dzisiaj 1szy raz byłam w jednym i powiem Wam że nazwanie Poundlanda sklepem to nie jest to. To nie jest jak nasze polskie ,,wszystko od 4 zł" z zapasem taniej porcelany i grzechotek dla dzieci, a połowa rzeczy kosztuje koło 10 zł. Tu naprawdę wszystko dosłownie wszystko można kupić, i wszystko kosztuje 1 funta. Gdy coś jest tańsze to kupuje się w stylu weź 2 lub 3 za 1 funta.
Dzisiaj w Poundlandzie kupiłam:
- 1 przejściówkę do gniazdka (mają anglia-europa i europa-anglia)
- Podpaski (cena sugerowana - 1,5 funta, oczywiście kupiłam za 1)
- Golarki jednorazowe Wilkinson Extra 2 Beauty (w opakowaniu jest ich 5, cena z wizażu 12 zł, oczywiście 1 funt)
- Tutejszy Lay's czyli Walkers (Ta sama firma, inna nazwa), duże opakowanie w którym jest 5 malutkich paczek, po 25 gram :)
Czyli co można bez problemu kupić tutaj i nie trzeba brać ze sobą
- W Poundlandzie można kupić odżywki, szampony, żele do mycia i inne rzeczy, oczywiście za funta i mówię o normalnych firmach, typu Pantene, Garnier itd.
- Wszystko inne, jeżeli czegoś nie ma w Poundlandzie i jest kosmetykiem można kupić w Bootsie lub SuperDrug. Te sklepy najłatwiej chyba porównać do Rossmanna, ale są większe, szerooko dostępne i zawsze są jakieś fajne promocje. Warto jednak wcześniej zajrzeć do Poundlandu, bo np. ja odkryłam że niepotrzebnie wydałam 2-3 funty na odżywkę w Bootsie bo takie same są za funta tam ;x
- Nie ma co się obkupowywać w ciuchy bo tutaj nie są one drogie, szczególnie w Primarku, ale ogółem ceny w innych sklepach też są porównywalne do naszych.
- Polskie sklepy są naprawdę dosyć popularne (nawet ja mam w swoim miasteczku, co mnie ogromnie zszokowało), więc nie warto się obkupowywać w jakieś pierniki czy coś :D

Jeżeli macie jakieś pytania to walcie śmiało :)

10 komentarzy:

  1. Aaaa, kocham Cię za ten post :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, ja też kocham!
    A mój piękny litrowy szampon nabija się ze mnie w kącie za to, że go będę targać x)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łooo, serio? A on jest jakiś specjalny, czy jak_

      Usuń
    2. Hahaha, czemu chcesz tu targać litrowy szampon, kilogram w bagażu to fortuna! Tu kupisz przecież wszystko. No chyba że ten szampon to zmieszane złoto z diamentami, no to może ;D

      Usuń
    3. Hmmm, lecę wizzairem, więc mam 32kg bagażu :) U mnie szampon idzie bardzo szybko. Myję codziennie, a włosy mam do pasa ;)
      Wychodzi na to, że naprawdę mogę spakować dowolną ilość rzeczy, a i tak zmieszczę się w limicie. Co oznacza, że spakuję stanowczo za dużo ubrań x)
      A szampon sympatyczny taki, z arganem.

      Usuń
  3. Bardzo pomocne :) parę rzeczy sobie spisałam, które muszę zabrać a które niekoniecznie. Dzięki :) Czekam na więcej podobnych postów! Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuj poświęcać dwóm młodym diabłom więcej czasu, baw się z nimi, interesuj się tym co do Ciebie mówią, w ogóle spróbuj się zainteresować tym co ich interesuje.. ja na początku nie potrafiłam się dogadać z moim poprzednim małym smykiem, ale kiedy zrobiłam to co wyżej wszystko było od razu inne i świata poza mną nie widział :D i potem sie zastanawiałam co jest gorsze ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oni nie mówią do mnie gdy nie są w humorze (80% czasu), po prostu jak wchodzę do pokoju mówią do mnie ,,get out". Gdy ich odprowadzam ze szkoły na pytania w stylu co robili, jak było, jak jacys koledzy, Edward odpowiada zawszeee ,,nothing".
      Ogółem mogę ich zainteresować jakimś tematem, wczoraj pokazałam im grę w ciepło/zimno (chowanie rzeczy) i póki był tylko L. i R. było ok, ale przyszedł E. to myślałam że będzie jeszcze fajniej, ale on denerwował L. gdy ten chował kulkę (walił w drzwi itp.), L. się poryczał, potem E. się poryczał, bez powodu (Chyba stałam mu na jego drodze) i potem chcieli się bić, więc przerwałam zabawę i to by było na tyle jeżeli chodzi o zabawy z nimi. Oni się mnie nie słuchają wcale, nabijają się z mojego akcentu, uciekają, kopią mnie, robią dokładnie to czego im nie wolno. Kłamią także mega i o wszystko (tak, zrobiłem zadanie, tak, mama mi pozwoliła, nie uderzyłem R.) Oczywiście potem jest pogadanka, kara, mama robi to samo co ja (w sensie jest po mojej stronie) ale po 5 minutach zachowują się tak samo.

      Usuń
    2. Grubsza sprawa z tego co widzę.. straszne jest to,że się tak zachowują ale uważam,że gdzieś musi być tego podłoże.. to na pewno :)

      Usuń

Wszelkie komentarze mile widziane :)